top of page

6 načina kako da vaši stari piju više vode


Dehidracija je uobičajen i ozbiljan zdravstveni problem za starije osobe.


Sprečavanje dehidracije je važno jer dehidratacija može da izazove ozbiljne zdravstvene probleme i čest je uzrok hospitalizacije kod ljudi starijih od 65 godina.


Da bi određeni lekovi delovali, potrebna je i odgovarajuća hidratacija.


U idealnom slučaju, mogli bismo da sprečimo da starije osobe dehidriraju, ali je teško povećati nečiji unos tečnosti kada ne sarađuju.


Da bismo vam olakšali hidrataciju starije osobe, delimo 6 kreativnih saveta kako da privolite starije osobe da piju više vode.


Koristite ove ideje kao polaznu tačku


Svaka osoba ima različite navike, preferencije i zdravstvene uslove, tako da je najvažnije da budete kreativni i isprobate različite ideje dok ne pronađete one koje odgovaraju vašim starima.


Takođe je neophodno da proverite sa njihovim lekarom ako imate pitanja o tome kako načini na koje želite da im povećate unos tečnosti mogu da utiču na njihovo zdravlje.


Na primer, ne biste želeli da dajete piće sa visokim sadržajem natrijuma nekome sa visokim krvnim pritiskom, mlečne šejkove nekome sa visokim holesterolom ili slatke napitke dijabetičaru.



6 načina da privolite starije osobe da piju više vode


1. Zapamtite da postoji mnogo izvora tečnosti


Ljudi ne moraju da piju samo običnu vodu da bi bili hidrirani. Kafa, čaj, voćni sokovi, zaslađena pića, voće i povrće sadrže vodu.


Pokušajte da servirate više hrane sa visokim sadržajem vode da biste povećali hidrataciju bez pijenja tečnosti.



2. Vodu uvek držite blizu


Ponekad, olakšavanje starijima da se sami služe može ih podstaći da piju više vode.


Pokušajte da držite flašu tečnosti i šolju blizu njihovog omiljenog mesta za sedenje da bi tako stvorili uslove da bez puno muke popiju piće, i da im pređe u rutinu.


3. Eksperimentišite sa pićima na različitim temperaturama


Vaš stariji možda više voli tople napitke nego hladne, ili obrnuto. Eksperimentišite da biste saznali koji tip im se više sviđa.


Probajte različite stvari kao što su zagrevanje sokova, pravljenje ledene kafe bez kofeina sa kremom ili dodavanje kisele vode da bi čaj ili sok dobili mehuriće.



4. Probajte nešto ukusno


Oni koji vole slanu hranu više će uživati da piju toplu supu umesto slatkog ili neutralnog napitka.


Posebno je prijatno tokom hladnog vremena.


Ako vaši stari paze na unos natrijuma, pobrinite se da uzmete bujon sa niskim sadržajem natrijuma ili razmislite o pravljenju domaće čorbe.



5. Napravite sladoled


Domaći sladoled napravljen od voća je odlična poslastica i odličan način da vaša starija osoba unese više tečnosti.



6. Ponudite smutije ili milkšejkove


Neki tvrdoglaviji stari mogu zaista odoleti da piju tečnost.


Ako su vaši stariji izazovniji za saradnju možete da pokušate da im ponudite smutije ili mlečne šejkove.


Ako im se sviđa ukus ili tekstura ovih opcija, možda će biti spremniji da ih redovno piju.




Problem dehidratacije posebno je naglašen kod osoba koje boluju od alchajmerove bolesti, ali i kod slabo-pokretnih i nepokretnih osoba koje ne mogu u svakom trenutku bez poteškoća da zadovolje svoje potrebe za tečnošću.


Zato je preporučljivo da druga osoba-član porodice ili profesionalni negovatelj obrati pažnju na unos tečnosti stare osobe i pomogne joj da ostane hidrirana.


Smanjenje vode u cirkulaciji dovodi do smanjenog protoka krvi i daljih tegoba kao što su ubrzan rad srca i neadekvatna preraspodela krvi u organizmu. Dehidratacija negativno utiče i na druge funkcije organizma, koje mogu rezultovati čak i halucinogenim poremećajem svesti.


U našem domu negovateljice posebnu pažnju posvećuju adekvatnoj hidrataciji korisnika. Koliko je koji korisnik popio vode je informacija koja je veoma bitna i koju negovateljice na predaji smene govore jedna drugoj sa ciljem održavanja dobrog opšteg stanja korisnika.


Više informacija o našoj usluzi u domu za stare Dom Vila Suzana.




Recent Posts

See All

댓글


bottom of page