top of page

3 NAČINA ZA JAČANJE MENTALNOG ZDRAVLJA KOD SENIORA


Pomozite starijim osobama da održe svoje zdravlje i blagostanje sa tri načina za jačanje mentalnog zdravlja Velike promene koje se često dešavaju kasnije u životu mogu povećati šanse da će starija osoba biti pogođena depresijom ili problemima mentalnog zdravlja. Da bi pomogli starijim osobama da održe svoje zdravlje i blagostanje, delimo tri načina za poboljšanje njihovog mentalnog zdravlja. Pomoći starijoj voljenoj osobi da ostane mentalno srećna i zdrava ponekad može biti izazov. Depresija i poremećaji raspoloženja se često povezuju sa starenjem, ali to ne znači da će starija voljena osoba sigurno razviti probleme sa mentalnim zdravljem - posebno ako se bave aktivnostima koje pomažu da im raspoloženje bude dobro, a um jak. Obično, mali povodi za radost mogu ih podstaći da ustanu i/ili izađu iz kuće. To može biti ručak sa detetom ili članom porodice, druženje sa prijateljima, prisustvovanje venčanju ili izlet van grada. Da ne biste uznemirili ili stavili svoju stariju osobu u defanzivu, nemojte predstavljati ove aktivnosti kao vežbe mentalnog zdravlja, jednostavno ih ponudite kao zabavne načine za povezivanje sa porodicom, prijateljima i prirodom. Evo tri odlična načina da poboljšate mentalno zdravlje starije voljene osobe. 1. Odmor u prirodi Mnoga istraživanja pokazuju da boravak u prirodi, ili čak gledanje slika prirode, smanjuje stres i pomaže pamćenju i raspoloženju. Načini uživanja u prirodi sa starijom voljenom osobom mogu uključivati kratke šetnje lokalnim parkom, posetu lokalnoj botaničkoj bašti, ili čak samo sedenje na klupi ili stolici napolju tokom lepog dana. Iako je boravak na otvorenom najjednostavniji način za uživanje u prirodi, to nije uvek moguće zbog previsokih ili niskih temperatura ili ako neko ima veoma ograničenu pokretljivost. U ovim slučajevima, istražite druge načine da uživate u prirodi iz svog doma. Na primer, unesite biljke ili cveće za koje je lako da se brinete, postavite hranilice za ptice ispred prozora ili nabavite terarijum na stolu koji zahteva minimalnu negu. 2. Igranje igara rečima ili rad na jednostavnim zagonetkama

Ako vaša starija voljena osoba može da uživa u igranju igara kao što je radi na ukrštenim rečima ili slaganje slagalice, ovo su odlični načini da se zabavite i istovremeno poboljšate mentalno zdravlje. Da biste bili sigurni da će biti prijatne i zadovoljavajuće, izaberite igre koje odgovaraju sposobnostima vaše starije osobe. Za starije osobe sa kognitivnim oštećenjem, isprobajte pojednostavljene igre rečima i posebno dizajnirane slagalice koje bolje odgovaraju njihovim trenutnim sposobnostima. Na primer, mogli biste da imate slagalicu u toku sa voljenom osobom na kojoj oboje radite tokom poseta kako bi oni mogli da uživaju u vašem društvu i da se malo mentalno vežbaju. Bingo je još jedna popularna igra koju vi ili vaša porodica možete da igrate sa starijom odraslom osobom. Zabavno je i može se igrati sa dvoje ljudi ili većom grupom. 3. Učenje nove veštine ili vraćanje starog talenta

Mnogi stariji odrasli uživali su u umetnosti i hobijima kada su bili mlađi i možda će uživati u pokretanju novog hobija koji uključuje njihove ranije veštine. Časovi umetnosti su odličan način da istaknete umetničku stranu vaše voljene osobe. Slikanje, skiciranje ili vajanje pružaju umetnički izlaz i takođe poboljšavaju koordinaciju ruku i očiju, pored jačanja mentalnog zdravlja. Muzika je još jedan odličan način za podizanje raspoloženja. Studije pokazuju da takođe može poboljšati raspoloženje i povećati sreću kod starijih osoba. Možda je vaša starija odrasla osoba pevala iz zadovoljstva ili svirala neki instrument. Možda će uživati u ponovnom preuzimanju tih hobija ili će možda voleti da idu na koncert ili gledaju mjuzikle na TV-u. Pevanje na muzičkom koncertu je još jedan način da vratite srećne uspomene. Odvođenje voljene osobe na muzičke događaje (ili gledanje jednog zajedno na mreži ili na TV-u) je još jedan način da pružite podsticaj mentalnom zdravlju i uživate u međusobnom društvu.




Kommentare


bottom of page